منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
موضوعات
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



لینک دوستان
آخرین مطالب
دیگر موارد
آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 428
:: کل نظرات : 12

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 2

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 4
:: باردید دیروز : 46
:: بازدید هفته : 64
:: بازدید ماه : 1701
:: بازدید سال : 3972
:: بازدید کلی : 63251
نویسنده : hadi mahmoodnejad
شنبه 22 آذر 1393

دیدار هیات‌های ایرانی وآمریکایی ۲روز قبل از مذاکرات

وزارت خارجه آمریکا روز جمعه برنامه سفر و ترکیب تیم این کشور در مذاکرات هسته‌ای با ایران را منتشر و تائید کرد که نمایندگان ایران و آمریکا، پیش از آغاز نشست ایران و ۶ کشور، دیدار می‌کنند.

بنا بر اعلام وزارت خارجه آمریکا، «وندی شرمن» معاون وزیر خارجه آمریکا و هیأت همراه وی، دو روز پیش از آغاز دور تازه مذاکرات هسته‌ای در ژنو، با همتای ایرانی خود دیدار می‌کنند.
 دیدار هیئت های آمریکایی و ایرانی دو روز قبل از مذاکرات
بر اساس اطلاعیه منتشر شده، «وندی شرمن» قائم مقام موقت و معاون وزارت خارجه آمریکا در این دور از مذاکرات، مانند ادوار پیشین سرپرستی تیم آمریکایی را بر عهده دارد.

همانطور که پیش از این هم اعلام شده بود، دیدار دوجانبه نمایندگان ایران و آمریکا، روزهای 24 و 25 آذر (15 و 16 دسامبر) در شهر ژنو سوئیس برگزار می‌شود. بنا بر اعلام واشنگتن، این دیدار در چارچوب مذاکرات جاری میان ایران و گروه موسوم به 1+5 برگزار می‌شود و قرار است «هلگا اشمید» معاون «کاترین اشتون» نماینده اتحادیه اروپا در مذاکرات، هم در بخش‌هایی از آن حضور یابد.

دور تازه مذاکرات هسته‌ای ایران و شش کشور (آمریکا، روسیه، چین، انگلیس، فرانسه و آلمان) روز 26 آذر (17 دسامبر) به مدت یک روز در شهر ژنو برگزار می‌شود. این اولین دور از مذاکرات هسته‌ای، پس از تمدید هفت ماهه گفت‌وگوها است. بر اساس توافق موقتی که پارسال در همین شهر به دست آمده بود، طرفین تا سوم آذر امسال برای توافق جامع زمان داشتند، اما پابرجا بودن اختلافات، موجب شد گفت‌وگوها تا روز نهم تیر سال آینده، تمدید شود.

لیست کامل هیئت آمریکایی شرکت‌کننده در این دور از مذاکرات، که این بار نسبت به دوره‌های قبل با تغییراتی همراه بوده، به شرح زیر است:

وندی شرمن، قائم مقام موقت وزارت خارجه

رابرت مالی، مدیر ارشد دایره ایران، عراق، کشورهای منطقه خلیج (فارس) در شورای امنیت ملی

جیمز تیمبی، مشاور ارشد معاون وزارت خارجه در امر کنترل تسلیحاتی و امنیت بین‌الملل

پائول اروین، مدیر بخش منع اشاعه در شورای امنیت ملی

نوول های‌اسمیث، معاون مشاور حقوقی وزارت خارجه

کوین ویل، مدیر دفتر پادمان‌ها و امنیت هسته‌ای اداره ملی امنیت هسته‌ای وزارت انرژی

فلیسیا سویندلز، مشاور ارشد سیاست تحریمی وزارت خزانه‌داری

جولیا یاکوبی، دستیار ویژه قائم مقام موقت وزیر خارجه


:: موضوعات مرتبط: سیاسی , ,
:: بازدید از این مطلب : 358
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : hadi mahmoodnejad
شنبه 22 آذر 1393

تصاویر ظهر اربعین در بین الحرمین/ شاهکار امنیتی ایران

همزمان با اربعین سید و سالار شهیدان، میلیون‌ها زائر حسینی از اقصی نقاط جهان برای حضور در مراسم اربعین در شهر کربلا حضور پیدا کردند و صحنه های شورانگیزی از عشق حسینی را به تصویر کشیده اند.

 برخی مقامات محلی تعداد زوار کربلا را تا 20 میلیون نفر اعلام کرده اند  که غالبا با پای پیاده به زبارت حضرا اباعبدلله الحسین(ع) آمده اند و میلیون‌ها نیروی داوطلب مردمی در حال کمک به زوارهستند

بررسی رویکرد خبرگزاری های غربی در قبال مراسم اربعین امسال در عراق نشان می دهد که این خبرگزاری ها و دیگر رسانه های غربی در ابتدا از انعکاس ورود میلیون ها زائر به کربلا علی‌رغم تهدیدهای داعش خودداری کردند و بعد از اینکه ازدحام جمعیت در مراسم اربعین به حضور بی سابقه  بیش از 17 میلیون نفر طبق اظهارات وزیر دفاع عراق انجامید، باز برخی از این رسانه ها به بایکوت خبری خود ادامه دادند و برخی دیگر در ابتدا از رقم هزاران و سپس به اجبار از حضور میلیونی (بدون اشاره به رقم 17 میلیون یا ارقام بالاتر ) برای توصیف تعداد زائران استفاده کردند . در این میان برخی از این خبرگزاری ها با انعکاس پی درپی حمله خمپاره ای به زائران که یک شهید بیشتر نداشت و حتی شهدای ازدحام جمعیت از این هم بیشتر بود به برجسته‌سازی ان پرداختند و کوشیدند حاشیه را بر متن غالب کنند.

فرانس ‍پرس :

"در حمله خمپاره‌ای به کربلا همزمان با حضور میلیونی در این شهر یک نفر کشته شد."

"چهار زائر در اثر ازدحام جمعیت در مرز ایران و عراق شهید شدند. "

" یک کشته بر اثر اصابت خمپاره نزدیک کربلا . "


:: موضوعات مرتبط: فرهنگی , مذهبی , ,
:: بازدید از این مطلب : 454
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : hadi mahmoodnejad
سه شنبه 18 آذر 1393

نان این نانوا خوردن دارد

نان این نانوا باید خوردنی باشد، یک لواش خوشمزه که بوی انصاف می دهد. این خمیر زیر دست کسی بوده که از قوت غالب مردم قصد کسب ثروت ندارد و به این یقین رسیده که «گیرم که خلق را به فریبت فریفتی / در محضر عدل الهی چه می کنی.»

 عکسی از اقدام یکی از نانوایان زحمتکش کشورمان مورد توجه کاربران شبکه های اجتماعی قرار گرفته است.

در این مطلب آمده است:  این مرد نانواست، مثل همه نانواها که نان لواش ماشینی می‌پزند، ولی او یک فرق اساسی با برخی ها دارد که از مغز و قلبش آب می‌خورد.

او روی یک تکه کاغذ با قلمی درشت نوشته: «قابل توجه همشهریان محترم، تا اتمام آرد سهمیه قبلی، نان به قیمت ۱۵۰ تومان عرضه می شود.» او نوشته ۱۵۰ تومان، ننوشته ۲۲۵ تومان، او نوشته تا زمان اتمام آردهای قدیمی نه به قیمت آردهای جدید که گران تر است.

انن این نانوا خوردن دارد
او اینها را عیان نوشته، اما چیزی که پنهانی نوشته دلچسب تر از این است. او نوشته همشهریان محترم بدانید و آگاه باشید که من حتی کاری ندارم که دولت رسما نان را گران کرده چون من قانون خودم را دارم و به سبک خودم زندگی می کنم.

این نانوا جذاب است چون آدم های مثل او کم اند، آن قدر کم که باید چراغ به دست گرفت و برای پیدا کردنشان در کوی و برزن دوره افتاد.

او مرا یاد برخی راننده ها می اندازد که وقتی هنوز نان گران نشده بود و فقط زمزمه اش به گوش می رسید، کرایه را بالا بردند و بعد هم که نان گران شد دوباره روی کرایه ها گذاشتند و در جواب اعتراض ها هم گفتند مگر نمی بینی نان گران شده.

کجایی انصاف، کجایی مشتی گری، کجایی ای نان حلال که دلمان سخت برایت تنگ است. ما در فراق انصاف آه می کشیم چون آدم های باانصاف به قدری کم شده اند که اگر پیدایشان کنیم باید روی دو چشم بگذاریمشان.

آدم های باانصاف که هنوز در زندگی پرشتاب و مادی امروز به نان حلال اعتقاد دارند نه این که مثل ما خرج نداشته باشند و معیشت شان لنگ پول نباشد، نه، اینها همه مثل ما هستند با این فرق که دنیایشان نه در پول که در رضایت خدا و خلقش و رو سفیدی در محضر وجدان خلاصه می شود.

 

 

* "ما" از عکاس این عکس و نویسنده این مطلب گرفته تا خوانندگانی که این اقدام را تحسین می کنند هم، باید جناح و جبهه خود را داشته باشیم. تحسین برای چند لحظه کافی نیست. امید است بارنشر این اقدام، بر تعداد همکیشان این نانوا اضافه کند.


:: موضوعات مرتبط: فرهنگی , ,
:: بازدید از این مطلب : 420
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : hadi mahmoodnejad
دو شنبه 17 آذر 1393
از اميرالمؤمنين (عليه السلام) نقل است كه: پيامبر (صلى الله عليه وآله) فرمود: پشت مقام ابراهيم در مسجد الحرام نماز مى‌گزاردم كه جبرئيل گفت: يا محمّد! مى‌بينم خيلى نگران امّت خودى؛ خدا با بندگان خويش مهربان است. پيامبر(صلى الله عليه وآله) به جبرئيل فرمود: برادرم! تو محبوب من و امّت من هستى. دعايى به من بياموز تا امّت من پس از من مرا با آن ياد كنند. جبرئيل گفت: يا محمّد! سفارش مى كنم كه بفرمايى امّتت سه روز روشن (ايّام البيض كه درخشندگى ماه در شب هاى آن بيشترين مقدار است) هر ماه را روزه بدارند؛ سيزدهم و چهاردهم و پانزدهم را.
هم چنين ـ يا محمّد ـ سفارش مى كنم كه امّتت را فرمان دهى اين دعا را بخوانند كه نگه داران عرش پروردگار، آن را به بركت اين دعا نگاه مى دارند.

:: موضوعات مرتبط: مذهبی , ,
:: بازدید از این مطلب : 426
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : hadi mahmoodnejad
دو شنبه 17 آذر 1393

نگاهی به قابلیت های پهپادی نیروهای مسلح ایران

کسب اطلاعات و درک شرایط ژئوپلتیکی و نحوه موضع‌گیری نیروهای دشمن در محورهای عملیاتی از دیرباز به‌عنوان مسئله‌ای تعیین‌کننده در منازعات منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای مورد توجه کارشناسان مسائل نظامی استراتژیک بوده، که در گذشته این فرآیند طی عملیات‌های مستقیم ا


:: موضوعات مرتبط: سیاسی , ,
:: بازدید از این مطلب : 380
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : hadi mahmoodnejad
دو شنبه 17 آذر 1393

لوفت‌هانزا به ایران می آید

شرکت‌ هواپیمایی لوفت‌ هانزا درخواستی برای اورهال کردن قطعات هواپیمای ایرانی داده است و در عین حال قرار است از اواخر ژانویه ۵ خط پروازی مستقیم بین ایران و آلمان برقرار شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، سفیر ایران در آلمان گفت : شرکت هواپیمایی لوفت هانزا  چندی پیش در  نامه‌ای برای اورهال کردن over hall هواپیماهای ایرانی اعلام آمادگی کرده بود .
 

ماجدی افزود: همچنین قرار است، خط پرواز مستقیم بین ایران و سه شهر آلمان راه اندازی شود و یک شرکت آلمانی از اواخر ژانویه ۵ پرواز مستقیم به ایران را آغاز خواهد کرد.

دو پرواز مستقیم بین تهران - برلین، دو پرواز بین تهران - دوسلدورف و نخستین بار خط مستقیم پروازی بین دوسلدورف - مشهد  به زودی راه‌اندازی می شود .


:: موضوعات مرتبط: سیاسی , ,
:: بازدید از این مطلب : 371
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : hadi mahmoodnejad
دو شنبه 17 آذر 1393

آنچه یک شبه به دست آمده بود، رفت

اینفوگرافی حضور داعش در عراق

منابع امنیتی عراق اعلام کردند گروه تروریستی داعش، نیمی از مناطقی را که در ژوئن ۲۰۱۴ در حمله‌ ای ناگهانی به عراق به اشغال درآورده بود، اکنون در حملات تهاجمی ارتش عراق، از دست می دهد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر از فارس، برای سازمان تروریستی داعش جز نیمی از مناطقی که در تاریخ ژوئن 2014 م در عراق به اشغال در آورده بود چیز دیگری نمانده است. این دستاورد مهم پس از پیروزی های مداومی است که نیروهای امنیتی عراق در جبهه های مختلف به دست آورده اند.

در حال حاضر، پراکندگی جغرافیایی گروه تروریستی داعش در عراق پس از عملیات مهمی چون آمرلی و جرف الصخر توسط ارتش عراق و با همکاری نیروهای مردمی  به شرح زیر است:

استان صلاح الدین
نیروهای امنیتی عراق،‌ داعش رادر مناطق همجوار دو منطقه بلد،‌الدجیل،‌الضلوعیه،‌سامرا ،‌جنوب تکریت و مناطق دیگری در مجاورت بیجی که به جز پالایشگاه این شهر در اشغال داعش بود نابود کردند. اما انچه که در این استان همچنان تحت اشغال داعش باقی مانده به نقل از نیروهای امنیتی عراق شهر تکریت  منطقه الدور و منطقه العلم شرقاط است.

استان کرکوک
داعش در مناطق هم مرز با استان صلاح الدین  و مشخصا منطقه الحویجه تا ناحیه داقوق حضور دارد.

استان دیالی
در این استان جز مناطق کمی در شمال شرق دیالی به خصوص بعد از پیروزی نیروهای ارتش و مردم در نواحی السعدیه و جلولا و همچنین ادامه پیش روی های ارتش در تمامی مناطق دیالی چیز دیگری تحت اشغال داعش نمانده است.

استان الانبار
نیروهای ارتش عراق وارد یک نبرد سرنوشت ساز با داعش در شهر الرمادی مرکز استان الانبار که داعش در بخش هایی از آن،‌ تمامی شهر فلوجه،‌ بخش هایی از هیت، وراوه، عانه، روستاهای الوس و القائم حضور دارد، شده اند. این در حالی است که مناطقی همچون الرزازه،‌ الابار،‌ المجر و بروانه توسط ارتش عراق آزاد و پاکسازی شده است.

استان نینوی
ارتش در این استان از 10 ژوئن 2014 میلادی سیطره دارد و آن را به اشغال در آورده است. عناصر داعش بنا بر گفته نیروهای امنیتی عراق و منابع محلی در موصل به عنوان مرکز استان نینوی،  تلعفر در غرب، سنجار در نزدیکی تلعفر، ربیعه در مرز عراق و سوریه و بخش هایی از دست نینوی سیره دارند.  ارتش عراق توانسته است عناصر داعش را از بخش هایی از منطقه زمار در غرب موصل و مناطقی از دشت نینوی را از اشغال این گروهک آزاد کند.
 

 

مکان داعش


:: موضوعات مرتبط: سیاسی , ,
:: بازدید از این مطلب : 405
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : hadi mahmoodnejad
چهار شنبه 28 آبان 1393

:: بازدید از این مطلب : 462
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
نویسنده : hadi mahmoodnejad
سه شنبه 27 آبان 1393

ظریف: امیدوارم سوم آذر روز پیروزی ملی در رسیدن به اهدافمان باشد

وزیر امور خارجه گفت: امیدوارم نتیجه هر چه که باشد چه توافق و چه ایستادگی در برابر زیاده خواهی، روز سوم آذر انشاالله روز پیروزی ملی در رسیدن به اهدافی باشد که از این مذاکرات به دنبال آن بودیم. دور نهایی مذاکرات هسته‌ای ایران و۱+۵، امروز آغاز می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،‌ رئیس هیات مذاکره کننده هسته ای ایران پس از ورود به وین در فرودگاه این شهر در جمع خبرنگاران افزود: ما وارد مرحله آخر مذاکرات شدیم. فکر می کنم همانطور که از ابتدا گفتیم در صورتی که طرف مقابل اراده سیاسی برای رسیدن به راه حل داشته باشد، پیشنهادهای متعددی برای اینکه اطمینان حاصل شود، برنامه هسته ای ایران صلح آمیز است، وجود دارد و مطرح شده است .


ظریف افزود: این پیشنهادها می تواند یک راه حل و یا راه حل های متعدد بسیار مناسبی را ارائه دهد . لذا هنوز این امکان هست در صورتی که طرف مقابل ، اراده سیاسی را برای اتخاذ تصمیم سخت برای اینکه ارائه خط قرمزهای بی معنا که برای خوشامد گروه های فشار است، کمکی نه به حل مشکل می کند و نه کمکی به عدم اشاعه.


وزیر امور خارجه تاکید کرد: ما با این هدف به وین آمده ایم که انشاء الله با تلاش تا روز آخر به نتیجه مناسب که منافع مردم ایران در آن لحاظ شده باشد و حقوقشان محترم شمرده شده باشد، اگر نگرانی مشروعی هم جامعه بین المللی دارد، رفع شده باشد، به این راه حل برسیم .


رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان، تصریح کرد: یقین دارم مردم ایران چه کسانی که در گفته ها و نوشته هایشان از مذاکرات حمایت کردند و چه آنها که نقد می کنند، در دلشانٰ امیدشان سربلندی کشور از این مذاکرات بوده است . یقین دارم حتی منتقدین، ما را از دعای خیرشان محروم نکرده اند و امیدوارم این روش ادامه داشته باشد.


وی تصریح کرد: اطمینان می دهم اگر بتوانیم به راه حلی برسیم که منافع کشور و مردم را لحاظ کند به توافق می رسیم. اگر بر اثر زیاده خواهی طرف مقابل، راه حل به دست نیاید، دنیا متوجه شده است که جمهوری اسلامی ایران به دنبال راه حل، تفاهم و تعامل سازنده است و از حقوق و عزت و سربلندی کشور دست برنمی دارد.


وزیر امور خارجه گفت: آنچه برای این هفته لازم است این است که با اعتماد به نفس ، همه گروه ها و افراد کاری کنند که با نشان دادن همدلی و وحدت ملی نتیجه هر چه باشد چه توافق باشد و چه ایستادگی در برابر زیاده خواهی، روز سوم آذر انشاالله پیروزی ملی در رسیدن به اهدافی باشد که از این مذاکرات به دنبال آن بودیم؛ توافق در صورتی که توافق امکان پذیر باشد و نشان دادن عزم ایران برای پیگیری حقوقش بر اساس اصول تعامل و همکاری و مقاومت در برابر زیاده خواهی.


:: موضوعات مرتبط: سیاسی , ,
:: بازدید از این مطلب : 414
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : hadi mahmoodnejad
سه شنبه 27 آبان 1393

«فارن افرز» بررسی کرد،

حسرت هسته ای عربستان در رقابت با ایران

در حالی که تهران، رقیب منطقه ای ریاض، به کسب مشروعیت بین المللی بر سر برنامه هسته ای خود نزدیک می شود، به نظر می رسد اهداف و بلندپروازی های هسته ای خود عربستان، به طور کامل متوقف و راکد شده باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر پایگاه اینترنتی «فارن افرز» در گزارشی به قلم سیگورد نابوئر، تحت عنوان «‌حسرت هسته ای عربستان سعودی، لزوم کمک واشنگتن به ریاض در رقابت هسته ای با ایران»‌ نوشت:‌

کاملا واضح و روشن است که تصور کنیم دولت عربستان سعودی از مشاهده شواهد موجود مبنی بر حصول پیشرفت در مذاکرات هسته ای میان ایران و ‌آمریکا، احساس نارضایتی و خشم کند. در واقع در حالی که ایران، رقیب منطقه ای ریاض به کسب مشروعیت بین المللی بر سر برنامه هسته ای خود نزدیک می شود، به نظر می رسد اهداف و بلندپروازی های هسته ای خود عربستان به طور کامل متوقف و راکد شده است:‌ توافقنامه هسته ای پیشنهادی آمریکا و عربستان سعودی به مدت شش سال است که به حال رکود در آمده است و این مذاکرات معوقه، تنها یکی از چندین مسئله مختلف است که در سالیان اخیر به مناسبات میان ریاض و واشنگتن خدشه وارد کرده است.

به وضوح مسئله هسته ای به ویژه به معضلی برای عربستان سعودی تبدیل شده است که می کوشد در گردونه رقابت در زمینه پیشرفت های علمی و دستاوردهای فنی و نیز کسب موقعیت و وجهه منطقه ای به هیچ وجه از ایران عقب نماند . ولی این نیز به مشکلی برای آمریکا تدیل شده است که در بحبوحه نیاز مبرم به کمکهای عربستان سعودی در حل و فصل مناقشات و بحران های کنونی در عراق ، اسرائیل و سوریه ، نمی تواند از ریاض دل بکند .

مذاکرات هسته ای آمریکا و عربستان سعودی در سال 2008 و پس از آن آغاز شد که کاندولیزا رایس، وزیر امور خارجه وقت آمریکا، و سعود الفیصل، همتای عربستانی وی، در زمینه همکاری دوجانبه در بخش انرژی هسته ای، یادداشت تفاهم امضا کردند.

 

در آن زمان، بسیاری از ناظران تصور می کردند، دو کشور در حال تشکیل ستون تازه ای برای مشارکت و همکاری های راهبردی دیرینه هشتاد ساله خود هستند.

 

پس از آن عربستان بلافاصله اعلام کرد قصد دارد با ساخت شانزده نیروگاه هسته ای به ارزش تقریبی 112 میلیارد دلار، به دارنده بزرگ ترین برنامه هسته ای غیر نظامی در جهان تبدیل شود و برای جمعیت رو به رشد این کشور، ده ها هزار فرصت شغلی با درآمد بالا ایجاد کند.

نیروگاه هسته ای

ریاض بلندپروازی های هسته ای خود را با استناد به وابستگی این کشور به صادرات نفت و گاز توجیه کرده است  که حدود هشتاد درصد از درآمدهای ملی این کشور را تامین می کند. اگر عربستان سعودی بتواند تقاضای فزاینده خود را به انرژی از طریق انرژی هسته ای برآورده سازد، دیگر نیازی ندارد تا فروش نفت خود را در بازارهای بین المللی مهار کند .

اما قبل از آنکه عربستان بتواند از تولید نخستین وات از انرژی هسته ای خود لذت ببرد، لازم است شرکایی پیدا کند تا مایل باشند به این کشور در ساخت زیرساخت ها و تاسیسات هسته ای کمک کنند و در اوضاع کنونی به نظر نمی رسد آمریکا چندان تمایلی به ایفای این نقش داشته باشد.

 

واشنگتن اعلام کرده  است ابتدا باید با ریاض بر سر پایبندی این کشور به قانون انرژی اتمی مصوب سال 1954 به توافق برسد. 

در این قانون آمریکایی، ضوابط تجارت هسته ای مصوب و تدوین شده است، اما تلاش ها در زمینه مذاکره هسته ای با ریاض بر سر این مسئله که آیا عربستان سعودی، مشمول بند موسوم به «استاندارد  طلایی» می شود یا خیر با رکود رو به رو شده است.

 

ریاض در صورت شمول در این بند، از غنی سازی اورانیوم یا بازفرآوری پلوتونیوم، منع خواهد شد.

 

منابع آشنا به روند مذاکرات می گویند ریاض چنین استدلال کرده است که بند استاندارد طلایی، بیانگر اقدام غیر قابل قبول در پایمال کردن حقوق و حاکمیت ملی این کشور محسوب می شود و تاکید دارد پیمان ان پی تی که عربستان سعودی آن را امضا کرده است ، بر حقوق مصرح کشورها در گسترش انرژی هسته ای تاکید دارد .

به نظر می رسد کاخ سفید تا کنون از هر گونه مصالحه با ریاض در این زمینه خودداری کند. برابر گزارش رسانه ها باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا، در طول مذاکرات اخیر با مقامات سعودی، به طور کامل از پرداختن به این موضوع اجتناب ورزیده است.

عربستان سعودی

از طرفی اگر عربستان نتواند با واشنگتن در زمینه همکاری هسته ای به درک مشترکی برسد، به جای آن برای توسعه برنامه هسته ای خود، احتمالا به سمت یافتن شرکای دیگر از جمله فرانسه یا روسیه گرایش پیدا خواهد کرد.

 

ژانویه گذشته و در طول سفر رسمی فرانسوا اولاند، رئیس جمهور فرانسه، به ریاض،‌ شرکت فرانسوی آروا، بزرگ ترین شرکت هسته ای جهان، با هدف توسعه مهارت های فنی و صنعتی شرکت های محلی سعودی، با پنج شرکت این کشور یادداشت تفاهم امضا کرد.

 

افزون بر آن، سرگئی کرینکو، مدیر اجرایی روس اتم روسیه، در ماه جولای اعلام کرد، مسکو و ریاض در اواخر امسال توافقنامه ای در زمینه همکاری های هسته ای غیر نظامی امضا می کنند . اگر عربستان سعودی این توافقنامه ها را امضا کند، به شرکت های آمریکایی و شاید در سطح گسترده تر به روند مشارکت راهبردی دو کشور، آسیب های سنگین وارد شود.


:: موضوعات مرتبط: سیاسی , ,
:: بازدید از این مطلب : 372
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : hadi mahmoodnejad
چهار شنبه 14 آبان 1393

بهترین فیلتر شکن رایگان دنیا

این فیلتر شکن بسیار قوی عمل می کند و امتحان شده و قابل استفاده در همه جا است و تاثیر بسیاری دارد. این فیلتر شکن ها نسخه های تقلبی بسیاری دارد؛ بنابراین باید مراقب بود.

مشخصات این فیلتر  شکن در زیر می آید:

نــمـــــاز : بهترین فیلتر شکن دنیا که خود خدا هم زیر این فیلتر شکن را امضا و مهر کرده خصوصیت مهم این فیلتر شکن این است که مانع میشود انسان با گناه کردن فیلترهایی بین خود و خدا ایجاد کند … اگر باور ندارید این آیه را بخوانید.

” ان الصلاه تنهی عن فحشا و المنکر عنکبوت/۴۴ “

بدرستی که نماز انسان را از فساد و فحشاء دور می کند.

 قــــــرآن ،  همانند ندارد همه کسانی که متخصص هستند و به جایی رسیده اند از این فیلتر شکن بی بدیل استفاده می کنند راه قطعی آرامش پیدا کردن با این فیلتر شکن است برای استفاده از این فیلتر شکن آن را بخوانید و بفهمید و به آن عمل کنید.
أَلَا بِذِکْرِ اللَّهِ تَطْمَئِنُّ الْقُلُوبُ آگاه باشید، تنها با یاد خدا دلها آرامش می‌یابد.

 ولـایـــت  : این فیلتر شکن بسیار قوی عمل می کند و کاملا تست شده است .برای استفاده از آن باید علاوه بر اعتقاد و محبت اهل بیت علیهم السلام انسان به سلاح عمل هم مجهز باشد و اطاعت پذیری از ولایت جزء لا ینفک وجودش باشد.
من کنتم مولاه فهذا علی مولاه.

 محبت اهل بیت : متاسفانه این نوع فیلتر شکن ها همه جای دنیا پخش نشده اند و به گفته ی صاحبانشان (ائمه ع) استفاده از آن ها برای کسانی مفید است که واقعا به اهلبیت اعتقاد داشته و پیرو آنها باشندخوشبختانه این ورژن و مورد قبلی در ایران گسترش فراوانی دارد.

امام صادق علیه السّلام، فرمودند:
کسى که خداوند خیر را براى او اراده کرده باشد در قلبش محبّت امام حسین علیه السلام را قرار داده و در دلش محبت زیارت آن جناب را می ‏اندازد.

و کسى که خداوند سوء و بدى را برایش بخواهد در قلبش بغض امام حسین علیه السلام قرار داده و در دلش بغض زیارت آن حضرت را می ‏اندازد.

(وسائل الشیعة  ج‏14 ص496)
 
 ذکر: از این فیلتر شکن در همه جا میشود استفاده کرد و تاثیر زیادی در از بین رفتن فیلترهایی دارد که در طول روز با گناه کردن ایجاد می شود.
 امیرالمومنین (ع) : نگاه حرام تیری از  تیرهای شیطان است که بر قلب انسان می نشیند.
ذکر استغفار و ذکر پرفضیلت صلوات ازجمله این فیلترشکن ها است.
اللهم صل علی محمدوآل محمدوعجل فرجهم.
 
 اخطار اخطار اخطار !!!

درباره این نوع از فیلتر شکن ها باید بگوییم نسخه های تقلبی زیادی وجود دارد مواظب باشید.

متاسفانه افراد سودجو  با عنوان عرفان های نوظهور از این مورد سوء استفاده می کنند.

دلیل فیلتر شدن !!! : وقتی انسان گناه می کند به دلیل غفلت از پروردگار با هر گناه یک قدم از خدا دور می شود.

این گناهان بر چشمان ؛ گوش ها و قلب ما  پرده انداخته و ما را فیلتر میکنند و اما  اگر کسی دچار این گناهان شد اگر به یکی از این فیلتر شکن ها مجهز شود

  انشا الله به راه مستقیم هدایت می شود.وعاقبت بخیر خواهد شد.

یادمان باشد که بعد از این زنگ تفریح حساب داریم.

ان الله سریع الحساب
 
توجه !!! توجه !!! توجه !!!
از نسخه های اصلی و اورجینال استفاده کنید ؛ نه نسخه های کرک شده !!!

« رسول خدا صلى الله علیه وآله فرمود: هر بنده‏ ى که چهل روز

گناه نکند و اعمالش برای رضای خدا باشد ، چشمه‏ هاى حکمت از

قلب او بزبانش جارى شود».


:: موضوعات مرتبط: فرهنگی , مذهبی , ,
:: بازدید از این مطلب : 424
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : hadi mahmoodnejad
چهار شنبه 14 آبان 1393

سرنوشت قاتلان امام حسین(ع)

افرادی که درقیام عاشورا امام حسین (ع) و یاران اش را با بی شرمی وظالمانه به شهادت رساندند، هرگز روز خوش ندیده و به لعنت ابدی دچار شدند، این افراد که هرگز صدای حق رانشنیدند، به بدترین و زجر آورترین شکل به هلاکت رسیدند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، قاتلان سیدالشهدا (ع) به قدری در زندگی خود حرام خورده بودند که در روز عاشورا ندای "هل من ناصر ینصرنی" را نشنیدند و تمام هستی خود را فدای دنیای فانی کردند و شکست خوردند و در مقابل بزرگانی بودند و در یاری امام زمان خویش بر یکدیگر سبقت ‌گرفته، عاشقانه از حریم ولایت و حرمت فرزند رسول خدا (ص) دفاع و حمایت کردند.

دهم محرم سال ۶۱ هجری، حادثه‌ عظیم عاشورا، شهادت امام حسین علیه‌ السلام و 72 تن از یاران از جان گذشته ایشان رقم خورد. قیامی که حضرت اباعبدالله حسین (ع) برای برپایی و اقامه دین مبین اسلام، همراه خانواده خویش، حج خود را نیمه‌ تمام رها کرد و برای ادای رسالت مهمی به سوی کربلا حرکت کردند.

افراد بسیاری در واقعه عظیم عاشورا به ایفای نقش در جبهه حق و باطل پرداختند. آن‌هایی که دل در گروی محبوب حقیقی نهاده بودند، در یاری امام زمان خویش بر یکدیگر سبقت ‌گرفته، عاشقانه از حریم ولایت و حرمت فرزند رسول خدا (ص) دفاع و حمایت کردند.

اما گروهی که فریفته مال و مقام دنیوی شده بودند و پاداش دنیای فانی را به آخرت جاودان ترجیح دادند در جبهه مقابل حق ایستادند و سرنوشتی ذلت‌ بار را برای خود در دنیا و آخرت رقم زدند و به پاداش دنیوی هم نرسیدند.
امام حسین
با استناد به دانشنامه ۱۴ جلدی امام حسین(ع)، فهرستی از اصلی‌ترین دشمنان امام حسین (ع) و چگونگی مرگ آنان تهیه شده است که در جدول زیر ارائه می‌شود:
امام حسین
نام،     نقش وی در کربلا، سرانجام و چگونگی مرگ

شمر بن ذی‌الجوشن،  نقش‌آفرین اصلی جنایات کربلا،   صدور دستور یورش همه جانبه به امام حسین(ع) و یارانش،   دستگیری توسط مختار ثقفی،  گردن زدن او و انداختن وی در روغن داغ

محمد بن اشعث بن قیس،  نقش‌آفرین و فراهم کننده حوادث روز عاشورا،  فرمانده نیرویی بود که مسلم را دستگیر کردند،  روز عاشورا در پی نفرین امام حسین(ع) عقرب سیاهی او را نیش زد و با خواری تمام مُرد

عبید الله بن زیاد، در حادثه کربلا، همه جنایت‌ها به دستور مستقیم عبیدالله تحقق یافت و بعد از یزید بیشترین نقش را در فاجعه عاشورا داشت،     چکیدن قطره خونی از سر مبارک امام حسین(ع) بر ران او و باقی ماندن آن زخم تا آخر عمر، جسدش توسط ابراهیم بن مالک اشتر به آتش کشیده شد.

یزید بن معاویه، چوب زدن بر دندان‌های مبارک امام حسین(ع)    هنگام رقص و مستی به زمین خورد و مغزش متلاشی شد و صورتش همچون قیر، سیاه شد.

سنان بن انس، نقش مؤثری در کشتن اباعبدالله الحسین(ع) داشت    زبانش گرفت، عقلش زائل شد و با وضع ناگواری هلاک شد.

عمر بن سعد،  مجرم شماره سوم فاجعه کربلا و فرماندهی عملیات کربلا را بر عهده داشت    به دستور مختار ثقفی به قتل رسید و سرش از تن جدا شد.

حرملة بن کاهل، پرتاب تیر بر گلوی علی‌اصغر(ع)    مختار ثقفی دستور داد تا بدنش را تیرباران کنند.

حصین بن نُمیر، فرمانده تیراندازان لشکر عمر بن سعد و تیراندازی به امام حسین(ع)    ابراهیم بن اشتر جسد او را سوزاند و سرش را برای مختار به کوفه فرستاد، سر او در مکه و مدینه آویزان ماند تا درس عبرتی برای دیگران باشد.

مالک بن نُسیر کِندی، فرود آوردن ضربه بر فرق مبارک سیدالشهدا(ع)، قطع دستانش توسط همسرش و تا آخر عمر فقیر ماند.

زرعه دامی، از قاتلان امام(ع)    هنگام مرگ از گرمای شکم و سردی پشتش صیحه می‌زد و می‌گفت به من آب دهید.

محمد بن اشعث، هتک حرمت امام حسین(ع)، توسط نیش عقرب در هنگام قضای حاجت مُرد.

عبدالله بن حَوزه، تیراندازی به سوی لشکر ابا عبدالله(ع)، قطع پای راست او توسط مسلم بن عوسجه، اسب با حرکت تند، سر او را به هر سنگ و کلوخی کوبید تا به دوزخ رفت.

شبث بن ربعی،  با شمشیر به صورت مبارک امام حسین(ع) زد    ابراهیم بن مالک اشتر آنقدر ران‌هایش را برید تا مرد. سپس سرش را جدا و جسدش را سوزاند.

ابحر بن کعب، برداشتن مقنعه حضرت زینب(س) و کشیدن گوشواره از گوش ایشان، ابراهیم بن مالک اشتر، دست و پاهایش را قطع کرد، چشم‌هایش را از حدقه درآورد.

شرحبیل،     از پشت بر صورت امام حسین(ع) زد،     مختار او را با آتش سوزاند.

عمروبن حجاج،  در روز عاشورا آب را بر روی اباعبدالله الحسین(ع) و یارانش بست،  امام(ع) را خارج شده از دین نامید، و از جمله حاملان سرهای شهداء به کوفه بود    به نفرین امام حسین(ع) گرفتار و از شدت تشنگی در بیابان هلاک شد.

احبش بن مرثد(اخنس)، با اسب بر بدن مبارک امام حسین(ع) تاخت و عمامه حضرت را به غارت برد،  پس از واقعه عاشورا وقتی در صحنه جنگ ایستاده بود، تیری از کمان، رها و به قلبش اصابت کرد و مرد.

عبدالله بن ابی حُصین،     آب را بر سیدالشهداء(ع) بست و با بی‌شرمی به امام گفت: ای حسین! به خدا سوگند، جرعه‌ای از آب نخواهی چشید تا از تشنگی بمیری، به نفرین امام حسین(ع) مبتلا و به بیماری استسقاء گرفتار شد، هرچه آب می‌نوشید تشنگی‌اش برطرف نمی‌شد تا اینکه هلاک شد.

بَجدل بن سُلیم، انگشت مبارک امام(ع) را برای در آوردن انگشتر برید، مختار او را دستگیر، دست و پاهایش را برید آنقدر در خون غلتید تا هلاک شد.

اسحاق بن حَیوه حضرمی، داوطلبانه بر پیکر امام حسین(ع) تاخت و پیراهن حضرت را به غارت برد    با پوشیدن پیراهن اباعبدالله(ع) به مرض پیسی مبتلا شد، و موهایش ریخت، توسط مختار دستگیر شد و دستور داد بر بدنش تاختند تا به هلاکت رسید.


:: موضوعات مرتبط: مذهبی , ,
:: بازدید از این مطلب : 476
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : hadi mahmoodnejad
شنبه 26 مهر 1393

 


:: موضوعات مرتبط: فرهنگی , عکس , ,
:: بازدید از این مطلب : 430
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : hadi mahmoodnejad
دو شنبه 21 مهر 1393

تصاویر بازسازی واقعه غدیر

داستان غدیر داستان دعوت خدایی و ولایت کبری و داستان آراستن امت اسلامی به ردای ولایت است؛ غدیر همچنین ضامن وحدت اسلامی است.

بازسازی واقعه غدیر

 

 

بازسازی واقعه غدیر

 

 

بازسازی واقعه غدیر

 

 

بازسازی واقعه غدیر

 

 

بازسازی واقعه غدیر

 

 

بازسازی واقعه غدیر

 

 

بازسازی واقعه غدیر

 

 

بازسازی واقعه غدیر

 

 

بازسازی واقعه غدیر

 

 

بازسازی واقعه غدیر

 

 

بازسازی واقعه غدیر

 

 


:: موضوعات مرتبط: عکس , مذهبی , ,
:: بازدید از این مطلب : 453
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : hadi mahmoodnejad
یک شنبه 13 مهر 1393

فصلی جدید پیش روی آمریکا وایران

حسن روحانی رئیس جمهور ایران،‌ هفته گذشته در نیویورک اظهار کرد که اگر مقامات غربی واقع بین باشند می‌توان به یک توافق جامع درباره مسئله‌ی هسته‌ای ایران دست یافت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، به نقل از ایسنا، اگر آمریکا در مذاکرات هسته‌ای با ایران از خود نرمش بیشتری نشان دهد و در صورت دست یافتن به یک توافق جامع، زمینه آغاز همکاری در بسیاری از زمینه‌ها برای دوطرف فراهم خواهد شد.
پرچم
براین اساس به نظر می‌رسد اگر دو طرف واقعا خواستار رسیدن به توافق باشند، می‌توان انتظار داشت دشمنی مخرب آمریکا و ایران پس از 35 سال پایان یابد و در این صورت، دو طرف می‌توانند گام بلندی در مسیر حل بحرانی خاورمیانه و نابودی داعش بردارند.

روحانی هفته گذشته در نیویورک درباره رسیدن به یک توافق جامع قبل از 24 نوامبر خوشبین بود و به گفته‌ی او با اندکی تلاش بیشتر، رسیدن به یک توافق جامع تا قبل از ضرب‌الاجل ممکن خواهد بود. ادعایی که توسط لاوروف،‌ وزیر امور خارجه روسیه نیز تایید شده بود و به گفته او دوطرف به احتمال 95 درصد به یک توافق جامع درباره برنامه هسته‌ای ایران دست خواهند یافت.

روحانی بارها تاکید کرده است که در صورت رسیدن به یک توافق جامع درباره برنامه هسته‌ای کشورش بدون شک روابط آمریکا و ایران تغییر خواهد کرد و طبق گفته‌ی او دو کشور در زمینه های زیادی در آینده می‌توانند با یکدیگر همکاری داشته باشند.

در ادامه این گزارش آمده است: پیام روحانی کاملا واضح بود؛ اگر آمریکا در مذاکرات هسته‌ای از خود نرمش بیشتری نشان دهد و دو طرف به یک توافق جامع دست یابند، زمینه آغاز همکاری در بسیاری از زمینه‌ها برای دوطرف فراهم خواهد شد.

براین اساس در صورت حل نشدن مساله هسته‌ای ایران، نباید از ایران انتظار داشت که به ائتلاف آمریکا و کشورهای عربی در مبارزه علیه داعش بپیوندند.

مقامات ایرانی بارها تاکید کرده اند که ایران در مبارزه با داعش روش خود را دارد، به طوری که مردم عراق را برای مقابله با داعش مسلح می کند، مقامات ایرانی معتقدند که مبارزه با داعش را باید به مردم عراق سپرد و حملات هوایی آمریکا داعش را نابود نخواهد کرد.

ایران همچنین قادر به انجام اقدامات موثر دیگری نیز در عراق خواهد بود؛ به طوری که هنگامی که ایران از نوری مالکی، نخست وزیر پیشین عراق برای ماندن در قدرت حمایت نکرد و از او خواست تا کناره گیری کند او به سرعت استعفا کرد. ایران قادر خواهد بود در تشکیل دولت جدید حیدرالعبادی با مشارکت همه اقوام عراق مثل کرد،‌ شیعه و سنی نقش مهمی داشته باشد.

با وجود اینکه حسن روحانی و لاوروف مدعی شده بودند که دو طرف پیشرفت های قابل توجهی در این باره داشته اند با توجه به خوشبین نبودن مذاکره کننده های آمریکایی، به نظر نمی رسد در روند مذاکرات پیشرفت خاصی حاصل شده باشد.

آمریکا اصرار دارد که ایران ،تعدادسانتریفیوز هایش را از نه هزار و 500 عدد در طول بیست سال آینده، افزایش ندهد،این در حالی است که ایران همواره ضمن تاکید بر اینکه برنامه هسته ای اش کاملا صلح آمیز است خواستار آن است که در آینده بتواند تعداد سانتریفیوز هایش را افزایش دهد.


:: موضوعات مرتبط: سیاسی , ,
:: بازدید از این مطلب : 410
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : hadi mahmoodnejad
یک شنبه 13 مهر 1393

نویسنده سخنرانی بوش: حاکمان ایران ستودنی هستند

ایرانی ها در آستانه کسب یک پیروزی دیپلماتیکِ شگفت‌ انگیز در مقابل آمریکا هستند. پارسال تهران با بحران مواجه بود، ولی اکنون در آستانه یک پیروزی دیپلماتیک است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، دیوید فِرام، نویسنده  سخنرانی محور شرارت بوش چندی پیش مقاله‌ای با عنوان «ایران چگونه در توافق هسته‌ای سر آمریکا کلاه گذاشت» نوشته است که متن آن به شرح زیر است:

باید حاکمان ایران را ستود. آن‌ها در آستانۀ کسب یک پیروزی دیپلماتیکِ شگفت‌انگیز در برابر آمریکا هستند. حتی جالب‌ تر این است که آن‌ها فقط با بلوف این کار را کردند.

حریفان آن‌ها از مزیت‌های مادی و مهمی همچون پول، فنّاوری، قدرت نظامی، و علاوه بر این ها برخوردار بودند، اما حاکمان ایران دارای هدفی مشخص و اراده‌ای برای پیروزی بودند.

بدون این دو ویژگی، مزیت‌های مادیِ حریفان کم‌ کم ضعیف شده است.

دیوید  فرام

پارسال، حاکمان ایران با فاجعه‌ای روبرو بودند و پول رایج کشورشان سه چهارمِ ارزش خود را از دست داده بود؛ علتِ آن بیشتر تحریم‌های شدید اقتصادی‌ بود که پیش‌ نویس آن را سناتور «مارک کِرک» و سناتور «رابرت مِنندِز» در سال ۲۰۱۱ تهیه کرده بودند و اوباما، رئیس جمهوری آمریکا، در اوایل ۲۰۱۲ با اکراهِ بسیار آن را امضا کرده بود.

تورم روندی لجام گسیخته داشت و بیکاری رو به فزونی بود. به نظر می‌رسید که سودمند ترین متحد منطقه‌ایِ آن‌ها، یعنی بشار اسد در سوریه، محکوم به فنا بود؛ زیرا از داخل مورد حملۀ قیامی خشونت‌ بار قرار گرفته بود و از خارج در معرض تهدید اوباما مبنی بر دخالت برای برچیدن سلاح‌های شیمیایی سوریه بود.

اکنون آمریکا وانگلیس با بشار اسد در حال هماهنگ کردن مأموریت‌ های بمباران هستند، البته نه بر ضد او.

بخش مهمی از تحریم‌های ایران لغو شده است، واحد پول این کشور تقویت شده است، تورم فروکش کرده است، و تجارت و سرمایه‌ گذاری خارجی در حال احیا شدن است.

آمریکا مرتب مطالبات خود را درباره محدودیت برنامۀ هسته‌ای ایران کاهش داده است.

به گزارش نیویورک تایمز، دولت اوباما از خواستۀ دیرینۀ خود مبنی براین‌ که ایران باید سانتریفیوژ‌های هسته‌ ای خود را تعلیق کند، عقب‌ نشینی کرده است و در عوض فقط از تهران خواسته است، ارتباط آنها با یکدیگر را قطع کند. ظرفیت غنی‌ سازی ایران تغییری نخواهد کرد و ایران می‌تواند پیشرفتِ خود را به سوی سلاح هسته‌ای تقریباً در هر زمانی از سر بگیرد، در حالی که تنها چیزی که از دست می‌دهد، مدت زمان لازم برای اتصال دوباره لوله‌ها است.

پیشنهاد اخیری که ارائه شده آخِرین مورد از عقب‌ نشینی‌های آمریکا است. مذاکره‌ کنندگان ایرانی هر بار امتیازات ارائه‌ شده آمریکا را بی‌ارزش شمرده و بر کسب امتیازات بیشتر اصرار ورزیده‌اند؛ تا جایی که افراد در خارج از مذاکرات می‌بینند، ایرانی‌ها این امتیازات را بدست آورده‌اند.

طبق روند کنونی، هر توافق نهایی، ایران را در آستانۀ توانمندیِ ساخت سلاح‌های هسته‌ای متوقف خواهد کرد، البته این بار با این تفاوت که آمریکا حق هراقدام غیرنظامی برای جلوگیری از حرکت نهاییِ ایران در تکمیل بمب را از خود سلب کرده است.

چه دستاورد فوق‌ العاده‌ای در مذاکرات! باید آن را به عنوان یک مطلب درسی در دانشگاه‌ها تدریس کنند. حاکمان ایران به‌ راستی چطور توانستند این کار را بکنند؟

مذاکرات هسته ای

ایران در حالی وارد مذاکرات شد که چیزی برای خرید و فروش داشت. جنس فروختنی برنامۀ هسته‌ای بود؛ آن‌چه قرار بود خریداری شود روابط عادی‌ تر با آمریکا و غرب بود.

مذاکرات به این علت آغاز شد که آمریکا ابزارهای اِعمال زور قدرتمندی ضد ایران،  از تحریم‌ها  تا خرابکاری و نیروی نظامی داشت، اما حاکمان ایران همتایان خود را ارزیابی کردند ودریافتند که همتایانشان تقریباً به اندازۀ خود ایرانی‌ها مخالف به‌ کارگیری ابزارهای اِعمال زور هستند؛ "حربه‌ای که دشمنت می‌ترسد از آن استفاده کند اصلاً حربه نیست".

آمریکا پاداش‌ها یا مشوّق‌هایی نیز داشت که ارائه کند و مهم‌ ترینِ آن‌ها کاهش تحریم‌ها و عادی‌سازی روابط ایران و آمریکا بود.

با این حال، حتی پیش از پیشروی‌های داعش در شمال عراق، دولت اوباما به این نتیجه رسیده بود که خودش بیش از ایران به این پاداش‌ها نیاز دارد. درست همانگونه که تهدیدی که نتوانی از آن استفاده کنی اصلاً تهدید نیست، پاداشی نیز که خودت مشتاق استفاده از آن هستی دیگر چندان پاداش به شمار نمی‌آید.

نتیجۀ بدیهی: آمریکا که مذاکرات را از موضع قدرت آغاز کرد در تمام مدت مذاکرات همچون طرفِ ضعیف‌ تر عمل کرده است و آشکارا مشتاق توافق بود و ایران نیز از این اشتیاق استفاده کرد.

یک نقطۀ عطف شایان توجه در مسیر سقوط آمریکا تصمیم اتخاذ شده در ماه ژوئیه مبنی بر تمدید شش ماهۀ مذاکرات هسته‌ای بود، آن هم درست ۲۰ روز پس از آن که جان کری در مقاله‌ای در روزنامۀ واشنگتن پست هشدار داده بود، هیچ تمدیدی در کار نیست مگر این که ایران «تمایل صادقانه‌ ای به رفع نگرانی‌های مشروعِ جامعۀ جهانی نشان دهد». در عوض، ایران همچنان سرسختی نشان داد و هر طور که بود موفق به تمدید مذاکرات شد.

از آن زمان به بعد، مذاکره‌ کنندگان ایرانی متقاعد شده بودند که در مقابل دشمنان سست‌ ارادۀ خود دستِ بالا دارند.

حاکمان ایران هوشمندانه همه اصول مذاکره را وارونه کردند: به جای این‌ که برنامۀ هسته‌ای خود را تقدیم کنند تا آشتی برقرار شود، آشتی را پیشنهاد دادند تا در عوض آمریکا سطح بالاتری از ظرفیت هسته‌ایِ ایران را بپذیرد.

آن‌ها آمریکایی‌ها را متقاعد کردند که آنچه ایران به شدت نیاز دارد، یعنی ایجاد روابط حسنه با آمریکا حتی بیشتر به نفع خود آمریکاست.

آن‌ها همچنین آمریکا را متقاعد کردند که او باید امتیازات هسته‌ای بدهد تا به این آشتی دست یابد، نه ایران.

در تاریخچۀ فریبکاری‌ها، دستاوردی بزرگتر از این دیده نمی‌شود. ما به سوی نتیجه‌ای می‌رویم که بر اساس آن ایران نه تنها هرچه می‌خواست را به دست می‌آورَد، بلکه هیچ چیزی هم در ازای آن نمی‌پردازد؛ همچنین، نه تنها کلاه بزرگی سر آمریکا خواهد رفت، بلکه قربانیان این کلاهبرداری با دوستان خبرنگار خود دربارۀ پیروزی دیپلماتیک خود سخن خواهند گفت و رقّت‌انگیزتر اینکه این را باور هم خواهند کرد.


:: موضوعات مرتبط: سیاسی , ,
:: بازدید از این مطلب : 427
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : hadi mahmoodnejad
یک شنبه 13 مهر 1393

عاقبت گوسفندهای قربانی در حج چه می شود؟

۷۲ذابح ایرانی از دیروز شنبه، در کشتارگاه مکانیزه عربستان، طرح قربانی حج تمتع را به نیابت از ۶۴ هزار حاجی ایرانی آغاز کردند. هر سال گوشت‌های قربانی شده به یکی از کشورهای محروم اهدا می‌شود. از سرنوشت گوشت‌های قربانی امسال هنوز خبری نیست.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، ۷۲ ذابح ایرانی از بامداد دیروز شنبه، در کشتارگاه مکانیزه عربستان، طرح قربانی حج تمتع را به نیابت از 64 هزار حاجی ایرانی آغاز کردند. هر سال بنا به تصمیم مقامات ایرانی، گوشت‌های قربانی شده به یکی از کشورهای محروم اهدا می‌شود. هنوز مشخص نیست گوشت‌های قربانی‌ امسال به کدام کشور یا کشورها فرستاده می‌شود.

عید قربان، در عربستان یک روز جلوتر از ایران است، زائران پس از آن‌که نخستین مرحله از رمی جمره را انجام دادند، منتظر می‌مانند تا ذابحانِ تعیین شده، به نیابت از آن‌ها ذبح قربانی را انجام دهند و آن‌ها هم حلق و تقصیر (کوتاه کردن موی سر و چیدن ناخن) کنند تا یک گام به حاجی شدن نزدیک شوند.
 
اجرای طرح قربانی برای زائران ایرانی معمولا تا ظهر روز عید قربان طول می‌کشد. در حج هر سال ذابحانی برای این ‌کار تعیین می‌شوند که در ذبح، مقید به اصول تشیع باشند. سازمان حج و زیارت، مبلغ گوسفند قربانی را به زائران اطلاع می دهد و هزینه‌ی آن پیش از سفر حج گرفته می‌شود. این هزینه بر اساس نرخ مصوب بانک توسعه اسلامی برای زائران همه کشورهای اسلامی به ریال سعودی تعیین می‌شود که نرخ ارز آن با واحد پولی کشور متبوع زائر، معادل‌سازی می‌شود.
 
هنگام حج رسم بر این است، پس از آن‌که زائران از رمی جمره برگشتند به کشتارگاه اطلاع داده می‌شود تا ذبح قربانی را به اسم زائر انجام دهند و تا ظهر تلفنی به زائر اعلام می‌شود که قربانی به اسم او انجام شده، ابتدا قربانیِ زائران زن و سپس برای زائران مرد، انجام می‌شود.
 ذبح گوسفند قربانی در مکه

سازمان حج و زیارت ایران طرح قربانی برای زائران ایرانی را با هماهنگی بانک توسعه‌ی اسلامی و عربستان انجام می‌دهد، برای همین هنگام ذبح گوسفندانی که از مزارع تامین دام بانک توسعه اسلامی به مکان کشتارگاه منتقل شده، روحانی‌هایی حضور دارند تا ذبح قربانی برای زائران ایرانی بدون مشکل شرعی انجام شود.
 

به گفته‌ی ناصر حویزاوی، مسوول طرح قربانی سازمان حج و زیارت عربستان، ‌حدود ۶۵۰ دامپزشک را برای نظارت بر دام تامین شده برای قربانی به کشتارگاه‌هایی که در منا مستقر شده، اعزام کرده و 72 ذابح ذبح قربانی زائران ایرانی را انجام می‌ دهند که آن‌ها هم مانند پزشکان، پرستاران، آشپزها و دیگر خادمان حج به طور معمول، فرصت انجام اعمال حج واجب را پیدا نمی‌کنند.
 

گوشت‌های قربانی‌شده در پایان بسته‌بندی می‌شوند و با تصمیم کشورهای اسلامی به شماری از کشورهای محروم ارسال می‌شوند.

تا سال 1360 ، قربانی کردن احشام، شامل گوسفند، بز، گاو و شتر با روش‌های کاملا سنتی انجام می‌شد و معمولا صفی طولانی از زائران و نمایندگان آن‌ها در منا حضور پیدا می کردند تا نوبتشان فرا برسد و قربانی را به دست قصاب بسپارند و در پایان منظره‌ای آلوده و خونین شکل می‌گرفت، فقط بخشی از گوشت‌ قربانی‌ها نصیب کشورهایی چون هند، پاکستان و یمن می‌شد که کامیون‌داران‌ شان را راهی این سرزمین کرده بودند. معمولا لاشه‌ی گوشت‌ها بدون سرانجام می‌ماند و یا سوزانده می‌شد، همین مساله سبب صدور فتواهایی از طرف برخی مراجع تقیلد برای جلوگیری از اسراف گوشت قربانی شد.
 ذبح گوسفند در عربستان

از همان سال احداث کشتارگاه‌های صنعتی در خارج از منا آغاز شد و سال 1377 کشتارگاهی مکانیزه زیر نظر شرکتی وابسته به بانک توسعه اسلامی بهره‌برداری شد که بخشی از فضای آن نیز به زائرانی که می‌خواهند خودشان ذبح را انجام دهند، اختصاص داده شد. کشتارگاه امکان ذبح همزمان 67 هزار قربانی را دارد که برای هر 30 رأس دام یک قصاب در نظر گرفته است.


قربانی‌های زائران ایرانی با هماهنگی بعثه‌ی مقام معظم رهبری در همین کشتارگاه و توسط ذابحان ایرانی انجام می‌شود و در پایان با توزیع این گوشت‌ها سعی می‌شود از اسراف آن جلوگیری شود.


با وجود چنین سیستم مکانیزه‌ای هنوز گروهی از زائران هستند که در خارج از منا به شیوه‌ی سنتی ذبح قربانی را انجام می‌دهند که یکی از دلایل آن‌ها تشکیل بازار سیاه و غیر رسمی دام در هنگام عید قربان و در موسم حج است، قیمت دام وارداتی به عربستان در موسم حج، گاه به چند برابر نرخ اصلی می‌رسد.


براساس اعلام بانک توسعه اسلامی که طرح قربانی حج زیر نظر آن اجرا می‌شود، توزیع گوشت‌ها پس از معاینه، از همان روز عید شروع می‌شود. بخشی از گوشت‌های قربانی‌شده به حاجی‌ها و فقیران حاضر در منا داده می‌شود و باقی گوشت‌ها هم از راه‌های دریایی و زمینی به کشورهایی مثل اردن، سوریه، لبنان و فلسطین در صورت اجازه‌ی رژیم صهیونیستی، فرستاده می‌شود.

ارسال این گوشت‌ها به کشورهای دیگری چون افغانستان، پاکستان، مالی، نیجر، سودان، سنگال، جیبوتی، سومالی، کنیا، دارالسلام، تانزانیا، کومور، موزامبیک، بنگلادش، موریتانی، گینه، سیرالئون، آلبانی و بوسنی در روزهای بعدی و از راه دریا انجام می‌شود.

رئیس بانک توسعه‌ی اسلامی می گوید: طبق توافق با کمیته امداد ایران، هر سال بخشی از گوشت قربانی‌ها به کشور ایران، فرستاده می‌شود.


:: موضوعات مرتبط: فرهنگی , مذهبی , ,
:: بازدید از این مطلب : 474
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : hadi mahmoodnejad
یک شنبه 13 مهر 1393

خط دهی صهیونیست ها: داعش به تاسیسات هسته ای ایران حمله کند

روزنامه انگلیسی«ساندی تایمز» مدعی شد بر اساس بیانیه انتشار یافته منتسب به گروهک تکفیری داعش، عناصر ارشد این جریان خواهان دسترسی به زیر ساخت‌های هسته‌ای ایران شده‌اند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، یک روزنامه انگلیسی با انتشار بیانیه‌ای منتسب به گروهک تکفیری داعش مدعی تلاش آن‌ها برای دسترسی و حمله به زیر ساخت‌های حساس هسته‌ای ایران شد.
 پرچم روسیه
بر اساس این گزارش که روزنامه ساندی تایمز آن‌را منتشر ساخته است، داعش خواهان تصرف مراکز مخفی هسته‌ای ایران شده است.

گفته می‌شود این بیانیه توسط «عبدالله احمد المشدانی» از 6 عنصر برجسته این گروهک صادر شده بوده و به دنبال حمله ارتش عراق به منازل یکی از عناصر ارشد این گروهک برملا شده است.

این گزارش می‌افزاید، هنوز صحت و سقم این بیانیه از سوی منابع اطلاعاتی غربی تایید نشده است.

در این بیانیه منتسب به گروهک داعش ظاهرا اعضا ارشد آن به روسیه پیشنهاد داده‌اند تا در عوض دسترسی به استان الانبار که دارای منابع عظیم گازی است، اطلاعات مرتبط با برنامه‌های هسته‌ای ایران به آن‌ها واگذار شود.

همچنین در این بیانیه از روسیه خواسته شده تا انزجار خود از ایران و «بشار اسد»، رئیس جمهور سوریه اعلام شود.

گفتنی است، وجود چنین بیانیه ای ابتدا در رسانه‌های صهیونیستی منتشر شد.

 

تروریست های داعش با استفاده از خدمات بی نظیر تویتر و سایر شبکه های اجتماعی، تمام پیام ها و بیانیه های خود را در سطحی وسیع منتشر می کنند، اما با وجود قراردادن ایران و شیعیان در بین دشمنان خود، هرگز اشاره ای به تاسیسات هسته ای ایران نکرده اند. به نظر می رسد، رسانه های صهیونیستی قصد خط دهی و جریان سازی در این زمینه را دارند.


:: موضوعات مرتبط: سیاسی , ,
:: بازدید از این مطلب : 400
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : hadi mahmoodnejad
جمعه 11 مهر 1393

یادم نرود که:

 

      در طوفان زندگی با خدا بودن بهتر از ناخدا بودن است.


:: موضوعات مرتبط: فرهنگی , ,
:: بازدید از این مطلب : 488
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : hadi mahmoodnejad
جمعه 11 مهر 1393

پیام رهبر معظم انقلاب به کنگره عظیم حج

اسلامی که با آمریکای مستکبر متّحد شود، اسلام نیست

اسلامى که آتش تفرقه میان مسلمین را دامن بزند، به جاى اعتماد به وعده‏‌ى الهى، به دشمنان خدا اعتماد کند، به جاى مبارزه با صهیونیسم و استکبار با برادر مسلمان بجنگد، با آمریکاى مستکبر علیه ملّت خود یا ملّتهاى دیگر متّحد شود، اسلام نیست.

مراسم برائت از مشرکین صبح امروز با حضور سرپرست حجاج ایرانی، سعید اوحدی، رئیس سازمان حج و زیارت، زائران ایرانی، جانبازان و ایثارگران در مکه مکرمه برگزار شد.

حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی به مناسبت کنگره عظیم حج، توجه به مسائل جهان اسلام و نگاهی بلند و فراگیر به مهمترین موضوعات مرتبط با امت اسلامی را در صدر وظایف و آداب حج گزاران دانستند و تاکید کردند: اتحاد مسلمین، مساله‌ی فلسطین، و نگاه هوشمندانه به تفاوت میان اسلام ناب محمدی و اسلام آمریکایی، سه اولویت اصلی جهان اسلام است که امت اسلامی باید با بصیرت و ژرف اندیشی، به وظیفه و تکلیفِ روزِ خود در قبال این موضوعات عمل کند.


متن پیام رهبر معظم انقلاب که صبح امروز در صحرای عرفات از سوی حجت الاسلام و المسلمین قاضی عسکر نماینده ولی فقیه و سرپرست حجاج ایرانی قرائت شد، به این شرح است:

بسم‏ اللَّه‏ الرّحمن‏ الرّحیم‏
و الحمدللَّه ربّ العالمین و صلّى اللَّه على محمّد و آله الطّاهرین‏


درود و سلامى از سرِ شوق و تکریم بر شما سعادتمندان که به دعوت قرآنى لبّیک گفته و به میهمانىِ خانه‏‌ى خدا شتافته‏‌اید. نخستین سخن آن است که این نعمت بزرگ را قدر بدانید و با تأمّل در ابعاد فردى و اجتماعى و روحى و بین‏‌المللى این فریضه‏‌ى بى‏‌همتا، براى نزدیک شدن به هدفهاى آن تلاش کنید و از میزبان رحیم و قدیر، براى آن کمک بخواهید. اینجانب همدل و همزبان با شما از پروردگار غفور و منّان درخواست میکنم که نعمت خود را بر شما تمام کند و چون توفیق سفر حج عطا کرده است، توفیقِ گزاردن حجّ کامل نیز عطا فرماید و آنگاه با قبول کریمانه‏‌ى خود، شما را با دست پُر و عافیت کامل روانه‏‌ى دیار خود سازد؛ ان‏‌شاءاللَّه.


در فرصت مغتنمِ این مناسک پُرمغز و بى‏‌نظیر، به‏‌جز تطهیر و تعمیر(1) معنوى و روحى که برترین و ریشه‏‌اى‏‌ترین دستاورد حج است، توجّه به مسائل جهان اسلام و نگاهى بلند و فراگیر به مهم‏‌ترین و اولویّت‏‌دارترین موضوعات مرتبط با امّت اسلامى، در صدر وظایف و آداب حج‏‌گزاران است.


امروز از جمله‏‌ى این موضوعات مهم و داراى اولویّت، مسئله‏‌ى اتّحاد مسلمانان و گشودن گره‏‌هاى فاصله‏‌افکن میان بخشهاى امّت اسلامى است. حج، مظهر وحدت و یکپارچگى و کانون برادرى و همیارى است.

در حج باید همگان درس تمرکز بر مشترکات و رفع اختلافات را فرا بگیرند. دستهاى پلید سیاستهاى استعمارى از دیرباز تفرقه‏‌افکنى را براى تأمین مقاصد شوم خود در دستور کار داشته‏‌اند، ولى امروز که به برکت بیدارى اسلامى، ملّتهاى مسلمان دشمنىِ جبهه‏‌ى استکبار و صهیونیسم را بدرستى شناخته و در برابر آن موضع گرفته‏‌اند، سیاست تفرقه‏‌افکنى میان مسلمانان شدّت بیشترى یافته است.

دشمن مکّار بر آن است که با افروختن آتش جنگهاى خانگى میان مسلمانان، انگیزه‏‌هاى مقاومت و مجاهدت را در آنان به انحراف کشانده، رژیم صهیونیستى و کارگزاران استکبار را که دشمنان حقیقى‏‌اند، در حاشیه‏‌ى امن قرار دهد. راه‏‌اندازى گروه‏‌هاى تروریستى تکفیرى و امثال آن در کشورهاى منطقه‏‌ى غربِ آسیا ناشى از این سیاستِ غدّارانه است. این هشدارى به همه‏‌ى ما است که مسئله‏‌ى اتّحاد مسلمین را امروز در صدر وظایف ملّى و بین‏‌المللى خود بشماریم.
 موضوع مهمّ دیگر مسئله‏‌ى فلسطین است.

با گذشت 65 سال از آغاز تشکیل رژیم غاصب صهیونیست و فرازوفرودهاى گوناگون در این مسئله‏‌ى مهم و حسّاس و بخصوص با حوادث خونین سالهاى اخیر، دو حقیقت براى همه آشکار شده است: اوّل آنکه رژیم صهیونیست و پشتیبانان جنایتکار آن، در قساوت و سبعیّت و پایمال کردن همه‏‌ى موازین انسانى و اخلاقى هیچ حدّ و مرزى نمى‌‏شناسند. جنایت، نسل‌‏کشى، ویران‏گرى، کشتار کودکان و زنان و بى‏‌پناهان، و هر تعدّى و ظلمى را که از دستشان برآید براى خود مباح میشمرند و به آن افتخار هم میکنند. صحنه‏‌هاى گریه‏‌آور جنگ پنجاه روزه‌‏ى اخیر غزّه، آخرین نمونه‏‌ى این بزهکارى‏‌هاى تاریخى است که البتّه در نیم قرن اخیر بارها تکرار شده است.


 دوّمین حقیقت آن است که این سفّاکى و فاجعه‌‏آفرینى‏‌ها نتوانسته است هدفِ سردمداران و پشتیبانان رژیم غاصب را برآورده سازد. برخلاف آرزوى احمقانه‏‌ى اقتدار و استحکامى که سیاست‏‌بازان خبیث براى رژیم صهیونیستى در سر میپروراندند، این رژیم روزبه‏‌روز به اضمحلال و نابودى نزدیک‏‌تر شده است.

ایستادگى پنجاه روزه‏‌ى غزّه‏‌ى محصور و بى‏‌پناه در برابر همه‏‌ى توانِ به‏‌صحنه‏‌آورده‏‌ى رژیم صهیونیست، و سرانجام، ناکامى و عقب‏‌نشینى آن رژیم و تسلیم شدنش در برابر شروط مقاومت، نمایشگاه آشکار این ضعف و ناتوانى و بى‏‌بُنیگى است. این بدان معنى است که ملّت فلسطین باید از همیشه امیدوارتر باشد، مبارزان جهاد و حماس باید بر تلاش و عزم و همّت خود بیفزایند، کرانه‏‌ى غربى راه پرافتخار همیشگى را با قدرت و استحکام بیشتر پى‏‌گیرد، ملّتهاى مسلمان پشتیبانى واقعى و جدّى از فلسطین را از دولتهاى خود مطالبه کنند، و دولتهاى مسلمان صادقانه در این راه گام نهند.


سوّمین موضوع مهم و داراى اولویّت، نگاه هوشمندانه‏‌اى است که فعّالان دلسوز جهان اسلام باید به تفاوتِ میان اسلام ناب محمّدى و اسلام آمریکایى داشته باشند و از خلط و اشتباه میان این دو، خود و دیگران را برحذر بدارند. نخستین بار امام راحل بزرگ ما به تمایز این دو مقوله همّت گماشته و آن را وارد قاموس سیاسى دنیاى اسلام کرد. اسلامِ ناب، اسلامِ صفا و معنویّت، اسلامِ پرهیزکارى و مردم‏سالارى، اسلامِ «اَشِدّاءُ عَلَى الکُفّار رُحَماءُ بَینَهُم»(2) است.

اسلامِ آمریکایى، پوشاندن لباس اسلام بر نوکرى اجانب و دشمنى با امّت اسلامى است.

اسلامى که آتش تفرقه میان مسلمین را دامن بزند، به جاى اعتماد به وعده‏‌ى الهى، به دشمنان خدا اعتماد کند، به جاى مبارزه با صهیونیسم و استکبار با برادر مسلمان بجنگد، با آمریکاى مستکبر علیه ملّت خود یا ملّتهاى دیگر متّحد شود، اسلام نیست؛ نفاق خطرناک و مهلکى است که هر مسلمان صادقى باید با آن مبارزه کند.


 نگاه همراه با بصیرت و ژرف‏‌اندیشى، این حقایق و مسائل مهم را در واقعیّتِ جهان اسلام براى هر جوینده‏‌ى حقّى روشن میسازد و وظیفه و تکلیفِ روز را بى‏‌هیچ ابهامى معیّن میکند. حج و مناسک و شعائر آن فرصتِ مغتنمى براى کسب این بصیرت است، و امید آنکه شما سعادتمندان حج‏‌گزار از این موهبت الهى به طور کامل بهره‏‌مند گردید. همه‏‌ى شما را به خداى بزرگ مى‏‌سپارم و قبولى تلاش شما را از خداوند مسئلت مینمایم.


والسّلام علیکم و رحمةاللَّه‏


سیّد على خامنه‏‌اى‏


پنجم ذى‏‌الحجّة 1435 مصادف با هشتم مهرماه1393


:: موضوعات مرتبط: فرهنگی , مذهبی , ,
:: بازدید از این مطلب : 415
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
.:: This Template By : Theme-Designer.Com ::.
درباره ما
به وبلاگ من خوش آمدید
منو اصلی
نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
نظر سنجی

نظر شما درباره وبلاگ؟

پیوندهای روزانه
چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان وبلاگ پایگاه بسیج شهدای باروق و آدرس paygahshohada.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.