"ایران ۲۰۱۴ در شش زمینه مهم خبرساز بود"
منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
موضوعات
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



لینک دوستان
آخرین مطالب
دیگر موارد
آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 428
:: کل نظرات : 12

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 2

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 12
:: باردید دیروز : 458
:: بازدید هفته : 470
:: بازدید ماه : 1241
:: بازدید سال : 3512
:: بازدید کلی : 62791
نویسنده : hadi mahmoodnejad
سه شنبه 9 دی 1393

"ایران ۲۰۱۴ در شش زمینه مهم خبرساز بود"

اگرچه سال ۲۰۱۵ ممکن است به لحاظ اقتصادی چالش برانگیز باشد ، اقتصاد ایران در سال ۲۰۱۴ شاهد بهبود نسبی بود و با رشد چهار درصدی در نیمه دوم ، پس از دو سال از رکود خارج شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، پایگاه اینترنتی تروتدیگ در گزارشی به قلم جوان کول نوشت: ایران سال 2014 میلادی در شش زمینه مهم خبرساز بود .

 

شش موفقیت ایران


1- اگرچه در سال 2014 پیشرفت قابل ملاحظه ای در مناسبات ایران با آمریکا و اتحادیه اروپا حاصل نشد ، انتظار می رود این کشور و اعضای دائم شورای امنیت سازمان ملل به علاوه آلمان در نهایت با یکدیگر به توافق برسند. ضرب الاجل دستیابی به توافق نهایی به اواسط سال 2015 موکول شده است.
دو طرف نتوانستند در مهلت زمانی که پیشتر تا نوامبر سال 2014 تعیین شده بود به توافق دست یابند.

2- موفقیت نظام سوریه در گسترش کنترل و نفوذ خود بر شهرهایی همچون حمص و حماه و ادامه مبارزات برای دفاع از دمشق ، لاذقیه و بخش هایی از حلب بدان معناست که بشار اسد رئیس جمهور سوریه توانسته بخش هایی از خاک این کشور را از کنترل مخالفان خارج کند
سوریه در کنار عراق ، لبنان ، سودان و در برخی موارد امارات عربی متحده یکی از معدود متحدان ایران در جهان عرب بشمار می رود.
هر روز که نظام سوریه سقوط نکند برای ایران یک پیروزی محسوب می شود.

3- تسلط حوثی ها بر بیشتر بخش های یمن در سال 2014 این کشور را به یک متحد جدید عرب برای ایران تبدیل نکرد اما موجب شد تا یمن دست کم دوستی جدید برای ایران شود.
علاوه بر این ، یمن در تلاش برای نزدیکی به ایران از فهرست کشورهای عرب نزدیک به عربستان سعودی خارج شد.

4- کنترل داعش بر مناطق سنی نشین شمال و غرب عراق در ژوئن سال 2014 ، تهدیدی برای ایران و در عین حال فرصتی ژئوپولیتیکی برای این کشور بود.
دولت بغداد ناگهان به تهران نزدیک و نزدیک تر و از حمایت های ایران بهره مند شد.
برای نجات شهر ترکمن نشین آمرلی ، نیروهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران به همراه شبه نظامیان شیعه به متحدان واقعی تبدیل شدند. بنا بر گزارش ها باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا به آیت الله علی خامنه ای رهبر معظم ایران درباره همکاری دو کشور علیه داعش نامه نوشته است.

5- اگرچه سال 2015 میلادی ممکن است به لحاظ اقتصادی چالش برانگیز باشد ، اقتصاد ایران در سال 2014 شاهد بهبود نسبی بود و با رشد چهار درصدی در نیمه دوم ، پس از دو سال از رکود خارج شد. به رغم موفقیت نسبی آمریکا در کاهش قابل توجه صادرات نفت ایران که از دو میلیون و 500 هزار بشکه در چند سال گذشته اکنون به یک میلیون و 300 هزار بشکه در روز رسیده است ، هنوز آسیبی جدی به اقتصاد این کشور وارد نشده است.
کاهش ارزش ریال ، واحد پول ایران ، این کشور را بر آن ساخته است تا به صادرات بیشتری از اقلام و کالاهای غیرنفتی ، محصولات کشاورزی ، صنایع دستی و تولیدات کارخانه ای به دیگر کشورها روی آورد.
از آنجا که چین بزرگترین واردکننده کالاهای غیرنفتی ایران بشمار می رود و 23 درصد صادرات این کشور روانه بازار ایران می شود حجم مبادلات تجاری غیرنفتی ایران با چین افزایشی قابل توجه داشته و به حدود شش میلیارد دلار رسیده است .
بر حجم مبادلات تجاری آمریکا با ایران نیز در سال 2014 میلادی افزوده شده است و این امر کشورهای اروپایی را که مبادلات آنها با تهران از سالانه 26 میلیارد دلار به تنها هشت میلیارد دلار رسیده آزرده خاطر کرده است.
دولت حسن روحانی رئیس جمهور ایران نرخ تورم در این کشور را از 40 درصد به 17 درصد کاهش داده است و به دنبال چنین اقدامی از فشارها بر اقشار کم درامد کاسته شده است.
کاهش هرچه بیشتر بهای نفت در سال آینده بر بودجه دولت ایران و پروژه های زیرساختی این کشور تاثیرگذار خواهد بود و در عین حال ممکن است به افزایش صادرات این کشور در دیگر زمینه ها کمک کند.
6- همزمان با بهبود اندک مناسبات ایران با آمریکا ، این کشور توجه برخی چهره های شناخته شده آمریکایی را در سال 2014 به خود جلب کرد.




:: موضوعات مرتبط: سیاسی , ,
:: بازدید از این مطلب : 343
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








.:: This Template By : Theme-Designer.Com ::.
درباره ما
به وبلاگ من خوش آمدید
منو اصلی
نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
نظر سنجی

نظر شما درباره وبلاگ؟

پیوندهای روزانه
چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان وبلاگ پایگاه بسیج شهدای باروق و آدرس paygahshohada.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.